torsdag den 19. december 2013

THE PIRATE MERCHANT OF VENICE

Uha, tror sku ikke at det bliver mere high school amerikansk! Okay, jo, det gør det måske. Men i dag var der altså auditions for skolens teaterstykke, The Pirate Merchant of Venice. Det er et Shakespeare stykke som min yndlingslærer, Mr. Ghormley har rodet lidt rundt med, så det er Pirates of The Caribbean møder Shakespeare! Jeg elsker seriøst Ghormley, han er den dejligste, gladeste og mest livlige lille mand og han gør altså bare Shakespeare meget bedre! Plus han er også "teatermanden" her på North Crawford, så han er altså virkelig talentfuld! 
"Are you taking pictures?? I want to be in one!!" Oh Ghorm <3
Men ja, efter basketball i dag løb alle os basketball piger til "The Band Room", hvor auditions var lige så småt ved deres ende, så heldigvis var de fleste smuttet! For et par få uger siden fik vi udleveret et manuskript, hvor man kunne vælge (sammen med en partner) en scene man ville udøve. Der var så 4 forskellige scener, og Liv (fra Norge) og jeg valgte en scene mellem Bassanio og Portia, som altså er oppe i et kæmpe skænderi. Ret underholdende at skulle opføre sig som en skrupskør kælling - historien er noget med at Portia gav Bassanio en forlovelsesring, hun klædte sig ud som en mand og købte den af ham og nu får hun altså et kæmpe anfald for at han solgte ringen selvom det var hende. Og ja, alt i alt var det ret sjovt! Jeg skulle så stå og råbe af stakkels Liv og skubbe hende og true ham med at siden han gav ringen til den mand ville hun "Not deny him anything! No, not my body (her klaskede jeg mig selv i bagdelen) nor my husbands bed! I'll have him as my bedfellow!". Men ja, Ghormley og den anden kvindelige lærer var flade af grin (et rigtigt godt tegn, for stykket skal forestille at være komisk) og det var svært selv ikke at grine i en scene hvor jeg skulle forestille at være virkelig sur. Det var super sjovt og jeg nød det super meget, selvom jeg åbenbart var virkelig nervøs. Men ja, glæder mig til at komme i gang og Ghormley har garanteret alle replikker! Bare ærgerligt at det er samme sæson som basketball, som jeg er helt vildt forelsket i! Ved ikke om jeg har skrevet om det, men basketball er startet og det er en super dejlig sport. Så nu bliver dagene travle med basketball og teater og lektier - men først er det altså juleferie!  Juhuuuuu! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar