tirsdag den 7. januar 2014

BASKETBALL - GETCHA HEAD IN THE GAME



1: til vores winter tournament her i juleferien 
2: team photo! hele vores team, dog har tre af pigerne dropped basketball nu :((og så coach i midten bag i <3 
3: post-game photo! svedige, trætte og glade - også selvom vi tabte! mangler lige 3 piger på det her billede dog!

Så lad os få slået hul på alle de indlæg, der skal skrives! I får det lidt efter lidt, så ja, måske vil I hellere høre om jul end om basketball, men nu bliver det sådan her, for kan ikke klare det, hvis mine indlæg ikke er kronologisk! Jeg er min mors datter <3 Basketball sæsonen startede engang i november. Der er to hold, JV og Varsity og så er der ”selvfølgelig” girls and boys basketball. Stort set alle pigerne, som er udvekslingsstudenter, gik ud for basketball (det er godt 11 piger, minus 1-2 stykker, som gik ud). Normalt ville os piger ende på Varsity, siden de fleste har spillet basketball siden de var godt 8 år gamle, men siden alle os foreigners har nada erfaring i basketball, blev vi altså sat på JV, hvilket jeg er super glad for. Der er rigtig stort pres på Varsity-holdet, de skal mødes på skolen og træne klokken 6:15 om morgenen, og så igen efter skole. Plus nu har os JV piger prøvet en varsity træning en dag, hvor vores coach ikke var der, og det var ikke noget nogle af os nød! Efter en del piger har sagt fra med basketball, er vores hold ikke så stort igen, og vi er 6 foreigners (/ piger med absolut ingen erfaring i basketball) og 4 amerikanere. Vi har forbedret os en hel del i forhold til i starten, og hvis jeg selv skulle sige det er vi blevet ret gode. Altså, bortset fra vi har tabt alle kampene vi har spillet. Men vores mål er altså at vinde bare én kamp i løbet af sæsonen!

Jeg er super glad for basketball. I forhold til cross country, er det her en sport jeg rent faktisk nyder, og jeg ser frem til træning hver dag efter skole. I juleferien, hvor vi ikke havde træning, blev jeg restløs og så frem til at spille igen og det er altså virkelig en sjov sport. Vi har en helt fantastisk coach, Nikki, og et super godt sammenhold. Vi har så meget team spirit, og støtter hinanden så meget. Træning er altid en fornøjelse og jeg holder så meget af de her piger.

Vi træner hver dag efter skole fra 15:30 til 17:30, så det er så super dejligt. Pigerne og jeg er begyndt at gå i skolens vægtrum efter træning nu, for at få lidt mere ud af vores træning. Næste sæson står det på track som Ed, Aimes far, coacher. Det er jeg lidt nervøs for, især fordi de forventer at jeg skal lave track når nu Ed er coach, haha! Jeg havde tænkt lidt på at gå ud for softball, men det bliver nok track.

Jeg får ret travlt nu, for nu er skolens play jo også så småt begyndt at gå i gang med rehearsels og Ghorm har høje forventninger til, at vi skal kunne huske vores replikker allerede her i starten. Play practice er normalt også 15:30-17:30 så det bliver meget en del med at løbe frem og tilbage, når de skal bruge dig og så øve igennem i dit basketball outfit og lidt halv-svedig og så tilbage til basketball og træne videre, men jeg nyder det super meget.

Det med at vi taber alle vores kampe, gør mig ikke så meget. Vores holds motto er ”Clear Minds. Full Hearts. Can’t lose.”, hvilket jeg synes er pisse godt. Det kan godt være det måske er for varsity-holdet, men for os handler det ikke kun om at vinde. Det handler om at være et team, at kunne regne med hinanden og rent faktisk have det sjovt. Jeg kommer til at savne basketball så meget når det slutter, men tror ikke jeg ville starte på det når jeg kommer hjem, da det bare ikke bliver den samme oplevelse. Vi har det så godt på vores hold, vi griner og tager ikke det hele alt for seriøst, men får stadig lært en del. Vi har så mange inside jokes og Mona og jeg bryder ofte ud i sange fra High School Musical (fun fact: jeg har samme nummer i basketball som Troy i High School Musical. Just sayin’.) og alt i alt er det bare skønt at kunne have det så sjovt med en sport.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar