lørdag den 11. januar 2014

CHRISTMAS BREAK

advarer jeg om super meget tekst og nærmest ingen billeder med det her indlæg! sorryyyyy! 
Fredag den 20. skulle skolen have holdt deres meget kendte og omtalte ”Christmas party.”, som andre elever allerede havde fortalt os om allerede tilbage engang i Oktober. Det er dagen inden juleferien, hvor hele dagen er bare leg. I stedet for at følge et skema, kan du gå rundt på skolen hele dagen, hvor der er forskellige aktiviteter i de forskellige klasseværelser, der ville blive serveret mad, etc. etc. etc.. Desværre, da jeg stod op om morgenen informerede Aime mig om at skolen var lukket i dag, pga. vejrudsigten havde lovet ”freezing rain”, så det var min første officielle snedag, I guess. Øv, hvor var jeg skuffet. Dog senere på dagen tog jeg dog i biffen med en stor gruppe dejlige mennesker for at se ”The Hobbit”, så helt en dårlig dag var det ikke! Derefter tog vi over til Brunas værtsfamilie og overnattede.

D. 21., 22. og 23. husker jeg ærligtalt ikke specielt noget fra. Kan huske den 23. tog jeg til Walmart for at købe de sidste julegaver!

Tirsdag den 24. var dagen jeg frygtede en hel del. Skrækhistorier om hjemve og hvor svær juletiden var for udvekslingsstudenter skræmte mig en del. Det er ret underligt, for har slet ikke været særlig meget i julestemning i år, så var ikke engang specielt spændt om det, men så stadig frem til det, bare fordi julen er nu en meget god tid. Vi slappede af det meste af dagen og ved 4-tiden tog vi hen til Aimes forældre, hvor vi skulle spise christmas dinner. Julen her er meget anderledes end i Danmark, og de har ikke specielt mange traditioner. Det var lidt sjovt, da vi normalt i Danmark tager fint tøj på og alt det, men her ikke så meget. Jeg havde selvfølgelig gjort lidt mere ud af mig selv end normalt, og da vi så ankommer er det kun Mona og jeg, som er fine i tøjet. Der blev selvfølgelig gjort en smule grin af os, men hallo, vi så da fabulous ud, så det var altså ikke noget at grine af! Men rent sjovt, at du kunne se, hvem der var udvekslingsstudenterne, haha!

Når man snakker om traditionerne her, så er der ikke så mange. Der var dog en, som jeg meget godt kunne lide; Secret Santa. Eller ”name gifts”, hvor du har trukket et navn omkring en måned før, og så køber en gave til den person. Det er noget de åbenbart gør hvert år, plus så havde Aimes mor, Sue, også ”stockings” for os alle, hvor julemanden havde været. Normalt derhjemme, har jeg de seneste par år fået en elektrisk tandbørste af mine forældre i adventsgave. Så da vi alle sammen fik en elektrisk tandbørste i år i vores stockings, blev jeg da rørt.

Det var ellers en rigtig god aften og jeg åbnede da et par gaver, så det var rigtig rart. Det var også super skønt at få lov til at holde jul med Mona, som jeg efterhånden er blevet rigtig tæt med. Som Aime sagde her den anden dag, da vi snakkede ”Well, you and Mona are in family. And now you are practically sisters.”, hvilket gjorde mig så glad. Mona og jeg er ofte sammen og når jeg bor


Okay, vi kom lige lidt off topic der. Det var dog en super hyggelig aften og jeg er glad for at have oplevet en amerikansk jul, selvom jeg altså foretrækker den danske jul! Åååh, hvor jeg savnede en god and og brunkartofler!

Onsdag d. 25 blev jeg vækket klokken 7:30 af Jada, som mente at det var da et super godt tidspunkt til at stå op og åbne gaver! Selvfølgelig var det da det, så jeg kom ned i stuen og satte mig ned sammen med Aime, mens vi kiggede på Jada åbne gaver og så Aime åbne hendes gaver fra mig! Jeg gav hende en af de der små danske Tivoli tinsoldater (prøver at bringe lidt dansk design ind i hjemmet, hehe) og så havde jeg købt et af de amerikanske skilte, som seriøst er alle vegne her med små sætninger på. Den her sagde ”Our family grows with love”, så jeg håber hun blev glad for gaverne. Selv fik jeg en del sweaters (jeg er ikke specielt kreativ med julegaveønsker, så sagde bare sweaters og andet hyggetøj. Så ja, fik tilsammen 5 sweaters til jul, haha! Derudover fik jeg en super sød halskæde fra Aime, som havde en lille kat på. Hun må have opdaget, hvor meget jeg elsker katte! Har ikke selv lagt mærke til, at jeg har snakket så meget om dem, men det har jeg åbenbart siden jeg fik en halskæde med en kat på. Jeg er helt vild med den! Synes det var en af de sødeste og mest betænksomme gaver. Efter at have åbnet gaver, faldt Aime og jeg i søvn igen, haha!

Om eftermiddagen tog vi over til Aimes bedsteforældre, hvor jeg denne gang ikke tog alt for fint tøj på (!!! I learned my lesson) og så spiste vi en masse lækker mad der. Her kom Aina også, da vi alle tre er jo relaterede (Monas værtsfar og Ainas værtsfar er brødre), så det var super hyggeligt.

De næste par dage gik med at være doven. Jeg havde lidt hjemve, men det var en meget deprimerende slags. Normalt bliver jeg trist når jeg har hjemve, tuder måske en lille smule, for det er jo egentligt meget rart at få det hele ud. Men de her dage var jeg mere følelsesløs og i dårligt humør. Jeg var super rastløs og gnaven, men havde heldigvis basketball træning og to basketball kampe og så fik jeg også lavet et par aftaler, så jeg holdte mig selv distraheret. Vi lavede planer for nytårsaften, som jeg vil skrive om og så kan I få lov til at læse om det snart.

Derudover var jeg også i La Crosse en af dagene med Aime, Amy (sister in-law), Abbigail og Dyami (Amys børn) og så selvfølgelig Jada. Vi skulle se nogle ”roadery lights” og åååh, hvor er danskerne da bare ynkelige med vores enkelte lyskæde. Everything is bigger in America! Derefter tog vi ud og spiste hos en kineskisk buffe. Åååh, hvor var det smoooooovs! Seriøst, kinesisk mad er alt for lækkert. Og så var der tag-selv isbar. Bedre bliver det ikke. Derefter tog vi til KOHL’s for at få gjort lidt shopping (jeg tog IKKE penge med, så købte ikke noget! Jeg er så stolt af mig selv <3). KOHL’s er gigantisk stort sted, der sælger alle de her ting og ALT er på tilbud! Så skønt og billigt, ville lidt ønske jeg havde medbragt penge. Så tog vi i Toys’R’Us og shoppede. Nøj, hvor ville jeg ønske jeg var barn igen! Der var så meget jeg gerne vil have. Barbiedukker, Lego, alt det legetøj. Puha. Dér var det nok meget godt jeg ikke medbragte penge, ellers ville jeg bare have endt med at købe en dukke fra Disneys nye film, Frozen (hallo, hun hed Anna og havde fregner, kan ikke se, hvorfor jeg IKKE skulle købe den dukke! Seriøst, hvis nogle af jer skulle have lyst er i meget velkommen til at sende en til mig..) . Så tog vi Walmart og så tog vi hjem og var først hjemme der ved 11-tiden om aftenen.
Ellers er der ikke så meget at skrive om. Der er selvfølgelig nytårsaften, men nu er det her indlæg så langt, så nytårsaften må nok få sit eget separate indlæg. Men ja, undskyld det meget forsinkede indlæg, men nu har I det da! Jeg er ved at drukne i lektier, så nu hvor Aime er blevet kaldt ind på arbejde og Jada sover vil jeg få sat mig ned og få lavet dem. Har et par afleveringer, plus jeg skal have øvet mig på mine replikker (der er 10!! 10!!!!!!!!!!!!!!!! Og vi skal have lært dem inden rehearsels starter, for vi må ikke have vores manuskript med! AARGH!) Så adios, venner! kys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar