onsdag den 16. april 2014

PROM 2014 - PART ONE

Så er endnu en milestone nået her på mit ophold og nok også en af de sidste - i hvert fald af de store af slagsen. De sidste store jeg kan tænke på, er min fødselsdag på lørdag og så graduation. Puhh, hvor er det underligt at tænke på, hvis du spørger mig. Jeg kommer til at dele det her indlæg op i to, siden der er simpelthent så meget at skrive, og jeg undskylder at jeg noglegange skriver lange indlæg, men af og til er det også mere for mig selv så jeg kan se tilbage og huske alle de små detaljer når jeg engang kommer hjem - og det er altså lidt nemmere at blogge end at skrive i dagbog, haha!

Nå, men hvert år er der et tema til prom og i år var det så "Enchanted Evening". Der er jo det helt store med prom king and queen, og det er noget, som eleverne går meget op i her. Junior year (min grade) er det største år mht. prom, for det er her man kommer på det såkaldte "prom court", altså man er nomineret til prom king and queen, så 7 piger og 7 drenge er nomineret. Så næste år ved næste prom, skal årets forrige prom king and queen overrække kronen, så det er en senior, der gør det.

Nu hvor I har fået lidt indblik på det hele (altså, jeg vidste ikke, hvordan alt det foregik, så regner heller ikke med I ved det!), vil jeg fortæller jer lidt om min prom. Det er jo mit første og sidste amerikanske prom, tror jeg da! Medmindre jeg kommer tilbage og bestikker nogle til at invitere mig til prom, så jeg kan opleve det hele igen, hehe. Dagen startede 7:45, bare fordi jeg gik tidligt i seng fredag aften og jeg er helt forfærderlig til at sove længe. Jeg er altså et A-menneske! Jeg stod op, tog et bad, pakkede og gjorde mig klar til dagens begivenheder.
///Rise and shine! Nyvasket og har irriterende meget morgenenergi...

Klokken 10:30 ville værtsmor Aime køre Mona, Ashley og jeg til frisøren (tror faktisk helt jeg har glemt at fortælle jer det, men har på en måde fået noget mere værtsfamilie, haha! Aimes kusine, Val, er flyttet ind midlertidligt og har medbragt sine børn Ashley, 15, og Ethan,18, og hendes kæreste Roger. Det er ret hyggeligt, selvom vi er 7 mennesker om et badeværelse nu! :( ). Anyways, her fik vi gjort vores hår, og var positivt overrasket med mit! Haha, mange af jer ves nok, at jeg vil gerne have det hele simpelt og low-key, så det var svært at finde noget, der var noget ud over mit sædvanlige kedelige hår og stadig ikke for voldsomt eller flødebollet. OG det holdte stortset hele aftenen! WoOooOoOw!
///Selvfølgelig skal vi jo ikke tage os selv ALT for seriøst, selvom vi er i prinsessekjoler og har 5kg makeup i ansigtet. Åååh, Mona min tysker <3

Herefter kørte Aime Mona og jeg hjem til Monas familie, hvor vi så gik i krig med makeup. Jeg skulle lægge Monas makeup og følte mig ret præstationsangst og brugte godt 20 minutter på hendes eyeliner. Men vi blev færdige og vi så skarpe ud! Herefter tog vi kjole og sko på, tog selfies i store mængder og gik udenfor for at pose lidt. Der er to katte som holder sig til hos Monas, så jeg var super begejstret for at tage billeder med dem! Selvfølgelig vil jeg kæle og holde de beskidte katte i min fine kjole, what else is new?

///KATTE!!! Wuuhuuu


Bagefter drog vi mod Lysiannes hus, hvor vi havde alle planlagt at mødes, før vi tog ud og spise. Alle så så smukke ud og der var godt gang i den med hårspray og glitter. Jeg så til fra sidelinjen, mens jeg fyldte hovedet med jordbær. Havde for første gang i mit liv glemt at spise morgenmad, så der klokken 16 var jeg pænt sulten. Snart begyndte resten af slænget at komme, og der blev taget billeder og uddelt de der armbånd med blomster på. Mona og jeg havde valgt at gå til prom sammen, så det havde vi ikke lige tænkt over - oh well. Hele dagen havde vi været virkelig uheldige med vejret og det begyndte at regne, lige da vi begyndte at tage billeder! Det var dog super sjovt, især fordi alle pigerne begyndte at løbe i panik "OH NO MY HAIR!!" "MY DRESS IS GOING TO GET WET!" "I CAN'T RUN IN THESE SHOES" *10 piger i kjoler og med opsat hår og høje hæle "løber" i panik og skriger som var det Godzilla der var på vej for at få fat på os* Så det var sjovt! Nå, men nu vil jeg smutte og så får i vel forhåbentligt PART 2 snart... Hvis ikke, så er det altså bare fordi jeg er en super doven person med ringe wifi..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar